FANDOM

Template:Filmfakta Askungen II – Drömmen slår in är en amerikansk animerad långfilm Askungen II – Drömmen blir till verklighet Av från 2001 som släpptes direkt till video och en uppföljare till filmen Askungen 3 - Det magiska trollspöet Det är den fjortonde långfilmen skapad av Walt Disney Pictures. Filmen hade världspremiär den 23 februari 2002.

Handling Edit

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Men vad hände sen. får du uppleva fortsättningen på Askungens saga. Borta är det smutsiga förklädet och det slitsamma livet hos den elaka styvmamman. Nu har Askungen flyttat in i slottet där ett nytt liv som prinsessa väntar. Hennes vänner, mössen Jack och Gus samt hennes gudmor, den goda fen, gör allt för att hjälpa henne med alla bestyren. Första utmaningen blir Kungens årliga bankett, som Askungen vill göra på sitt eget vis. Sedan får Jack uppleva ett eget äventyr på slottet, då den goda fen förvandlar honom till människa. Men Askungen kanske svåraste uppgift blir att hjälpa en av sina styvsystrar att våga gå sin egen väg för att hitta den sanna kärleken.

Engelska Röster Edit

Svenska Röster Edit

Externa länkar Edit

Template:Disneyfilmer Kategori:Amerikanska animerade filmer Kategori:Filmer 2001 Kategori:Disneys långfilmer Kategori:Engelskspråkiga filmer Kategori:Direkt till video-uppföljarfilmer Kategori:Amerikanska uppföljarfilmer en:Cinderella II: Dreams Come True